Jeg vil gjerne diskutere et prosjekt,
eller avtale et møte.
Er det slik at den som betaler mest kommer øverst? Det enkle svaret er NEI. Faktisk så er innholdet på nettsiden din veldig avgjørende for hvor høyt du rangerer med annonsene og hvor mye du må betale. Les mer om hvordan du får bedre resultater og mer igjen for pengene dine her.
Med over 92 prosent markedsandel, er Google den desidert mest brukte søkemotoren i verden, og da er det her man ønsker å være synlig. Da er spørsmålet: Hvordan bestemmer Google hvordan annonsene blir rangert? Hvem er på førsteplass? Gjennom en auksjon, betaler du penger og byr på søkeord som du ønsker at annonsene skal være synlige på. Byr du høyere enn konkurrentene, er det en stor sjanse for at annonsen din havner høyt oppe i søkeresultatene. Her får man anledning til å sette Max CPC - et maksbeløp som du ønsker å betale for å være synlig på et søkeord. Men er det så enkelt som å si at "Cash is King" i Google? Svaret er ikke så enkelt som det.
Googles algoritmer prioriterer alltid kvalitet og relevans først, etterfulgt av bud på søkeord. Disse to faktorene analyserer Googles algoritmer. Resultatet er en Quality Score som enten er god eller bør forbedres.
En effektiv SEM-strategi innebærer derfor litt hjelp fra SEO - søkemotoroptimalisering for å få høy Quality Score. Mens SEO er en langsiktig strategi som fokuserer på organiske resultater, er SEM en strategi som benytter seg av både SEO og PPC. Har man fyldig, engasjerende og relevant innhold på nettsiden, vil det også gjenspeile seg positivt i en betalt annonse. Google vil vurdere annonsene med en høyere Quality Score, og dermed er det lettere å kapre en god posisjon i søkeresultatene for å skape synlighet for din bedrift.
Trenger du hjelp med å komme i gang med SEM kan du kontakte SEM-teamet vårt her i A2N. Vi står klare til å hjelpe deg med både Google Ads og Bing Ads!
Ta kontakt med en av våre rådgivere for en prat. Vi inviterer gledelig til en kaffe i våre lokaler.