Culture Vision

«Først og fremst: Takk til alle dere modige selskaper og byråer der ute som har åpnet personalhåndboka deres for omverdenen – dere inspirerer, motiverer og pusher oss andre til å gjøre små forbedringer på arbeidsplassen hele tiden. For selv om ‘kultur spiser strategi til frokost’ og andre floskler kan høres flåsete ut, så er vi i A2N likevel overbeviste om at trivsel, samhold og ekte arbeidsglede er nøkkelen til å få ut det beste i hver og én av oss. A2N-kulturen er derfor noe vi jobber med hver eneste dag, og også grunnen til at vi har delt håndboka vår inn i to deler: den mer tradisjonelle personalhåndboka og vår egen Culture Vision.»

Imagine if every person at this company is someone you respect and learn from...

Great workplace is not day-care, espresso, health benefits, sushi lunches, nice offices, or big compension.

Great Workplace is stunning colleagues.

© Netflix

Velkommen til vår Culture Vision!

Sammen med personalhåndboka, vil vi at A2Ns Culture Vision skal fungere som en rettesnor og en ryggmargsrefleks hver gang vi er i tvil om noe på arbeidsplassen – og i likhet med oss som jobber her, utvikler A2N-kulturen seg hele tiden. Vår Culture Vision er derfor ikke bare noe vi sender rundt til nyansatte, men noe vi alle lever etter og er med på å forme hver eneste dag. Så er det noe du savner eller mener vi kan gjøre bedre? Kom med det!

Det kan være verdt å notere seg at håndboka vår tar utgangspunkt i en normalsituasjon, og at den ikke er tilpasset pandemien vi står i nå.

Både A2N og markedet vårt har tatt sjumilssteg siden vi hjalp våre første kunder i år 2000. Tanken er likevel den samme nå som den var da: nemlig å levere unike digitale tjenester som skaper gode resultater for kundene våre, samtidig som vi har det gøy underveis! Vi skal glede oss til å gå på jobb, og vi skal ha et arbeidsmiljø som inspirerer oss og løfter oss – og det er nettopp det denne håndboka skal hjelpe oss med.

Bildetekst på linjen.

Vår visjon

A2N skal være en arbeidsplass der vi utvikler oss, har det gøy sammen og løser små og store utfordringer for både andre og hverandre. Vi skal kort og godt være et byrå både kundene våre og vi selv elsker å komme til.

Vi skal eksperimentere og lære av hverandre hver eneste dag – og vi er like nysgjerrige på deg, som vi håper du er på oss.

Hyggelig, nysgjerrig og åpen

Menneskene på teamet vårt er de som til sammen danner kompassnåla A2N skal styre etter. Hver og én av oss har stor påvirkningskraft, både på hverandre og arbeidsplassen vår. Derfor er åpenhet, nysgjerrighet og raushet noe som gjør A2N til et bedre sted å være – samtidig som vi tror det kan gjøre hver og én av oss litt bedre, også..

Vi – ikke jeg

Enten vi feirer oppturer eller sliter i motbakke, så gjør vi det sammen – som et team. Vi setter aldri oss selv foran fellesskapet, og vi gir alltid kred til alle på laget når vi lykkes. Skryter du av kollegaene dine hver gang de gjør noe bra, så blir det mye skryt på deg også – garantert!

Kundene våre

Våre kjære kunder er grunnen til at A2N eksisterer. Derfor fortjener de selvfølgelig også alltid topp service, kjærlighet og 100 prosent profesjonalitet. Likevel skal vi aldri være redde for å tilby velmente råd og å utfordre dem på hvordan de løser flokene i hverdag sin. Gjør vi det med en åpen tilnærming og en vennlig tone, blir garantert alle fornøyde. Vi skal ikke være nedlatende ovenfor kunden og vi skal unngå «å sette kunden på plass». Vi unngår negativ prat om kunder, spesielt i plenum eller i det offentlig rom. Har du behov for å få blåst ut litt, ta det i et møterom med teamet eller din nærmeste leder.

Frihet og fleksibilitet

Du er med på laget fordi vi mener du er en stjerne innenfor akkurat det du driver med. Derfor vil vi også gi deg friheten, ansvaret og oppfølgingen du trenger for å fortsette å reisen mot toppen. Vi er overbevist om at hvis vi gir deg tillit og det du trenger for å utvikle deg, så vinner både du og A2N på det i lengden. Så enkelt er det!

Ta føringen på din egen måte

I A2N kommer vi ikke til å holde deg i hånda eller å stå og peke over skulderen din. Vi er rett og slett lite fan av mikroledelse og ovenfra-og-ned-opplegg. Derfor har vi lyst til å gi deg det du trenger for å jobbe mest mulig effektivt til enhver tid, og samtidig friheten til at du kan styre prosjektene dine på din egen måte.

Kaos kommer – ta ansvar

Selv om vi er et lite selskap, har vi ofte mange forskjellige kunder, prosjekter og kampanjer gående samtidig – og av og til med i overkant mange hatter på hodet. Noen kunder kan ha tighte deadlines som faller samtidig, mens andre kunder kanskje kommer med tilleggsarbeid i siste liten. Kort fortalt, så kan det bli småkaotisk fra tid til annen. Så føler du at ting ikke går helt på skinner, har du sannsynligvis rett – og da må vi gjøre noe med det. Derfor trenger vi din hjelp til å identifisere utfordringer så tidlig som mulig, så vi får justert oss raskt tilbake til flytsonen.

Kreativitet og initiativ

Vi elsker gode ideer, og terskelen er alltid lav for å diskutere morsomme og spennende tema. Vi tror at store resultater ofte kommer gjennom å utforske små tanker og ideer sammen, og derfor har vi også prøvd å skape en arena for akkurat det – med luftige og lekne lokaler fulle av sosiale soner. Her skal vi ha både organiserte og uorganiserte arrangementer som får fart på kreativiteten. I løpet av året vil vi garantert komme opp med en hel haug av ideer som ikke blir til noe som helst – men blant dem vil det også være noen som virkelig kan bli til gull.

Samarbeid, kommunikasjon og utvikling

En superviktig årsak til at vi i A2N utvikler så gode produkter og tjenester for kundene våre, er at vi hele tiden kan kaste ball og utveksle ideer. Vi jobber som ett stort team på tvers av ulike disipliner hver eneste dag, og derfor liker vi heller ikke å henge oss for mye opp i organisasjonskart eller å låse ting i statiske avdelinger. Når vi skal utvikle A2N og bevege oss fremover, så gjør vi det sammen.

Prating

Selv om alle har ulike behov, vil praten alltid være en viktig del av arbeidsdagen hos A2N – enten det er for å utveksle tanker og idéer eller bare for å renske hodet over en kaffekopp. Vi oppfordrer derfor alle til å prate i løpet av dagen, og gjerne med noen du ikke prater så mye med til vanlig. Vær samtidig oppmerksom på de rundt som kanskje ikke har tid til prat akkurat nå. Vi har både store sosiale soner, mindre møterom og hyggelige utearealer der prating passer fint – eller hva med å rett og slett ta praten over en kaffekopp på en liten rusletur langs Akerselva?

Jobb der du er

Har du innimellom behov for å jobbe fra et annet sted enn kontoret? Det er selvfølgelig helt i orden. Bare husk på et par småting før du pakker med deg laptopen:

  • Planlegg med teamet ditt og avklar med lederen din i forkant. Selv om vi vil være så fleksible som mulig, dukker det noen ganger opp ting som gjør at vi trenger deg i nærheten.
  • Sørg for at det er enkelt for teamet ditt å kontakte deg. Kommer du til å være utilgjengelig i perioder, så gi dem et lite nikk i forkant.
  • Vær online og tilgjengelig på Teams gjennom hele arbeidsdagen.
  • Husk å dele arbeidet ditt med teamet ditt.

Fysisk eller digitalt?

Med digitale løsninger og smarte verktøy kan vi gjøre det aller meste hjemmefra – men er det like bra som å diskutere med kollegaene sine ansikt til ansikt? Det syns i hvert fall ikke vi. Derfor vil vi veldig gjerne møte hverandre IRL mest mulig – enten det er i forbindelse med prosjektarbeid, sosiale sammenhenger eller firmaturer.

Vær sosial!

JA – vi har faktisk et liv utenfor kontoret. Det å møtes og bli bedre kjent utenfor jobb er både gøy og viktig, og det er også grunnen til at vi har så mange sosiale arrangementer i løpet av året.

I tillegg til sommerfesten og julebordet, er den årlige firmaturen med hele teamet et av årets store høydepunkter for mange av oss. Hittil har turene gått til både Riga, Budapest, Cannes, Nice, Mallorca, Dublin og Steinboligen på Finse – og flere turer skal det bli! I tillegg har vi ofte venners venner-fester og sosiale samlinger etter arbeidstid, enten på kontoret eller i gamingrommet ved siden av. Det er også fare for at det blir noen besøk til baren og restauranten som ligger vegg i vegg – med egen bar på takterrassen i reneste Brooklyn-stil. Bruk den, folkens!

Utvikling, inspirasjon og kursing

For at vi hele tiden skal komme opp med briljante idéer og levere de beste produktene og tjenestene til kundene våre, er det viktig at vi holder oss oppdaterte. Derfor er vi alltid på søken etter ny inspirasjon – og du vet selv best hva som inspirerer akkurat deg. Så kommer du over kurs, seminarer eller arrangementer du mener kan være nyttig for utviklingen din i A2N, tilrettelegger vi gjerne og dekker kostnader opp til kr 10 000 per ansatt i året.

Kontoret

Arbeidsplassen er vårt hjem. Hula vår. Det er her vi deler ideer, tar kaffepauser, har møter, diskuterer og skaper de beste digitale løsningene. Vær med og ta ansvar for denne fine og viktige plassen og føl deg hjemme. Sammen sørger for at dette blir et sted vi trives. Kontoret er et sted vi alle er med på å forme – så kom deg opp av stolen og utnytt plassen: Ta på deg headsetet eller finn deg en stille krok, vær deg selv og gjør det som får deg til å trives litt ekstra. Kunne du tenke deg å arrangere yoga eller lunsjbingo en dag? Kjør på!

Vi holder til i en toppetasje med flott utsikt mot Akerselva og den brusende Møllafossen. I tillegg har vi to takterrasser med masse god plass, så husk å ta deg pauser og frisk luft når det trengs. Eller hva med å bare ta med seg PC-en ut og kjøre en liten arbeidsøkt i solveggen? Det er selvfølgelig helt greit!

Vegg i vegg med lokalene våre, finner du også rundt 2000 m2 med nyoppussede fellesarealer som du kan bruke fritt. Her er det gamingrom, restaurant med takterrasse og bar, konferansesenter og flere hyggelige sosiale soner. Bruk det – og ta vare på det som om det var våre egne kontorer.

Møterom

Ryddige møterom der alt er på stell gjør arbeidsdagen bedre for oss alle. Så for at neste møte skal bli like bra, rydder vi selvfølgelig alltid opp etter oss og fjerner alt av notater og gamle kaffekopper. Føles det likevel ikke som en drøm å entre møterommet? Hvis det ikke er noe du kan fikse selv, så meld raskt fra til noen som kan hjelpe deg – for det skal føles som en drøm å entre møterommet.

Utstyr

Hos A2N skal du alltid ha det utstyret du trenger for å gjøre jobben din effektivt. Alle ansatte får derfor sin egen laptop og alt av nødvendig programvare – og mobilabonnement med stor datapakke dekkes selvfølgelig av A2N. Er det noe du mangler? Si ifra!

Lunsj og restaurant

Fra og med sommeren 2021 håper vi å kunne si at vi har et av bransjens aller beste lunsjtilbud. Vegg i vegg ligger nemlig en av byens aller kuleste takterrasser med egen bar og restaurant. På kjøkkenet står kokker med fartstid fra noen av Oslos beste restauranter, som nå søker seg en tilværelse med mer alminnelige arbeidstider. A2N betaler en fast pris per ansatt, slik at hver og én av dere kan spise et topp lunsjmåltid til en rimelig penge hver dag. Bon appétit!

Snacks og kaffe

Kaffebaren i A2N er alltid åpen. Kaffebaren er der for deg, så bruk den ofte og kom gjerne med innspill til hvordan vi kan gjøre den enda bedre. Trenger du noe ekstra for å kvikke opp blodsukkeret i løpet av dagen, har vi alltid lett snacks, juice og frukt tilgjengelig – vi får tilkjørt frukt to ganger i uken.

Kleskode

Vi liker å se på A2N som et lekent byrå med en avslappet holdning og stil. Det betyr at du stort sett kan gå kledd i de klærne du føler deg best i. Samtidig har vi kunder som bryr seg hakket mer om antrekk enn det vi gjør. Så skal du i kundemøter, er det fint om du tilpasser deg noe etter kundens preferanser.

Arbeidstid

For vår del er ikke det viktigste når på døgnet jobben blir gjort, så lenge den blir gjort til avtalt tid. Samtidig jobber vi mye i team og er avhengig av hverandre. Derfor er vi alltid åpne for mer fleksible arbeidstider, men praktiserer likevel en kjernetid mellom klokken 09–15. Det betyr enkelt og greit at du må avklare med teamet ditt og lederen din når du vil jobbe utenfor kjernetiden. Mer om rutiner i forbindelse med fleksitid, lønn og overtid finner du i personalhåndboka.

Ukentlig massasje

Du hørte riktig: Hver fredag er det massasje. Da kommer nemlig vår faste massør og gir alle som vil 25 minutter med nakke-, skulder- og ryggmassasje. Fordi massasje anses som et gode på lik linje med lønn, må det betales skatt om selskapet sponser tjenesten. Rent praktisk fikser vi dette ved at du trekkes en egenandel på 100 kroner. Ordningen er selvfølgelig valgfri, men veldig godt for muskulaturen – og ikke minst veldig digg!

Ferie og velvære

Det er faktisk ting i livet som er viktigere enn jobb – og i A2N er vi opptatt av å alltid opprettholde en sunn balanse mellom jobb og fritid. Derfor foretrekker og anbefaler vi at du jobber 40 timer i uka – ikke mer. Trenger du en pust i bakken eller å hvile skikkelig, så ta deg en pause – helsa kommer alltid først. I A2N har vi fem ukers ferie, og alle ansatte har fri julaften og nyttårsaften – betalt, selvfølgelig. Du kan lese mer om rutiner for ferie og velvære i personalhåndboka.

Family baby!

Visst er vi én stor, lykkelig familie på arbeidsplassen – men ingenting kan måle seg med å stifte sin egen. Så er storken på vei hjem til deg, ønsker vi selvfølgelig hjertelig til lykke med baby og permisjon. Nyt hvert eneste sekund, og så gleder vi oss til å se deg igjen. Før den tid, lover vi også at du skal få noen fine overraskelser, et gavekort på Kaffebrenneriet og to skikkelig gode massasjer du kan nyte under permisjonen.

Trening og fysisk helse

Helsa er det viktigste vi har. Derfor prøver vi alltid å tilrettelegge for fysisk bevegelse og bidra til at alle i A2N tar best mulig vare på sin egen helse. For det at vi holder til langs Akerselva, er ikke bare tilfeldig: Noe særlig bedre sted å ta seg en skikkelig god gå- eller løpetur, er det nemlig vanskelig å finne så sentralt i Oslo. Så ta deg gjerne en trimpause en gang iblant! Så lenge det passer for teamet ditt og du jobber inn treningstiden, er trening innenfor kjernetiden OK! (Bare husk å være tilgjengelig under økta.)

Hver eneste tirsdag året rundt kjører vi også A2N-trimmen fra klokken 07:15. Da går eller jogger vi så langt vi kommer opp langs Akerselva på 25 minutter (kommer du deg helt opp til Maridalsvannet?), før vi snur og beveger oss nedover igjen. Når vi er tilbake ved Mølleparken, avslutter vi med enkle styrke- og bevegelsesøvelser i 15 minutter. Du beveger deg selvfølgelig helt i ditt eget tempo. Tilbake på kontoret venter en velfortjent ferskpresset smoothie og en energibar i bransjens beste kaffebar – og i kjøleskapet finner du alltid vitaminer og omega-3. Under vinterhalvåret åpner vi også for PT-timer enten i våre egne lokaler eller i parken rett utenfor. Vi har en stor nyoppusset garderobe i kjelleren, så her er det bare å bli med!

Bærekraft og samfunnsansvar

Som et rent digitalbyrå har vi ingen fysisk produksjon, vi reiser lite og har i tillegg lite forbruksvarer. Likevel skal vi alltid tenke miljø og bærekraft i det vi foretar også. Vi skal ikke skrive ut unødvendig, og vi skal alltid unngå unødvendig kasting av mat og forbruksvarer. Vi har tilrettelagt for at du skal kunne sykle til jobb, med sikker sykkelparkering og en nyoppusset garderobe i kjelleren.

Forsikringer

Helseforsikring
Vi har helseforsikring for alle ansatte. If samarbeider med Vertikal Helse for å gi oss den alle beste helseforsikringen.

  • medisinske råd og tjenester via app (Kry) og døgnåpen helsetelefon
  • medisinsk utredning og behandling
  • mental helse (psykologisk førstehjelp og psykologtimer)
  • behandlingsgarantier for spesialist og videre behandling
  • fysikalske behandlinger og videre henvisning til spesialist

Yrkesskadeforsikring
Les mer om denne i personalhåndboken

Kollektiv pensjonsforsikring/pensjon
Vi tilrettelegger for smart og skattefri pensjonssparing for ansatte, og vår OTP hos DNB er for tiden på 4 %. Du kan lese mer om forsikringer og pensjon i personalhåndboka.

Forskjeller gjør oss sterkere

Vi er et lite team, og vi tilbringer mye tid sammen. Noe av det som gjør oss sterke, er forskjellene våre. Hos A2N er det derfor viktig at du alltid skal kunne være den du er – eller vil være – uten å føle deg ekskludert. For å forstå hverandres interesser, bakgrunn og tankeprosesser best mulig, er det derfor viktig at vi unngår antagelser og forutbestemte holdninger så godt vi kan. På den måten sørger vi for at vi virkelig kan samarbeide, lære nye ting og komme med de aller best løsningene på utfordringene vi skal løse som et team.

Si din mening, og lytt til andre

Åpen kommunikasjon er superviktig og noe vi alle er tjent med. Vi oppfordrer deg derfor til å si fra, bringe ideene dine til bordet og sette i gang diskusjoner om de tingene du bryr deg om. Husk at ikke alle synes det er like lett å bli hørt til enhver tid. Ta gjerne en aktiv rolle i møter og rundt lunsjbordet, men sørg også for at andre slipper til. Hos oss skal alle bli hørt!

Code of Conduct

A2N skal være en vennlig og åpen arbeidsplass der alle føler seg velkomne og trygge, enten det er under prosjektarbeid, møter eller i sosiale sammenhenger. Som selskap respekterer vi og setter pris på at vi er forskjellige – det er en styrke. Vi heier på ulikheter og ønsker at alle skal ha like muligheter uavhengig av kjønn, etnisitet, seksuell legning, funksjonshemninger, alder, religion, utseende eller bakgrunn. Vi forventer at alle er vennlige og viser respekt overfor kollegaene sine. Trakassering eller mobbing har ingen plass overhodet hos A2N. Du kan lese mer om dette og varslingsrutiner i personalhåndboka.  Husk å lese personalhåndboka som tar for seg alle våre avtaler og rutiner!