Digitalbyrået A2N fortsetter å vokse!

A2N i fortsatt fint driv


2018 - Noen ord fra ledelsen

I 2018 har vi vært med på mange givende kundereiser og fått tatt del i kampanjer som har skapt store verdier. Dette er gøy! 

Regnskapstallene for 2018 er nå offentlige og viser fortsatt fin vekst. Viktigst for oss er å skape resultater for våre kunder. Vi er helt nødt til å ha dette fokuset. Det er først når vi skaper verdier at vi kan begynne å tenke på egne resultater. I 2018 har vi klart dette og opplever en vekst på ca 20%, med positiv bunnlinje, noe daglig leder Jo Simen Skog er godt fornøyd med. 


"Fasiten viser rett under 33 millioner i omsetning og 3.5 i resultat. I 2010 omsatte A2N for 8 millioner, så reisen derfra og frem mot 2019 har jo vært hyggelig. Den har gitt oss årlig vekst med fine resultater på bunn, uten unntak. Gjennomsnittlig årsresultat (før skatt) i denne perioden er på 3,2 millioner. Vi takker alle ansatte, kunder og samarbeidspartnere for at dere er med på denne reisen. Likevel, den mest spennende tiden ligger foran oss, så heng med videre! Vi ser frem til flere og varierte utfordringer, læring, vekst og resultater", sier Jo Simen Skog.

Som selskap har vi vokst i alle våre segmenter i 2018. Betalt søk, sosiale medier, webutvikling, film, markedssjef, programmatisk annonsering og organisk synlighet. Nye kanaler er tatt i bruk og vi har blitt et sterkere tverrfaglig team.





2019-2020

Vi har vekstambisjoner for 2019 og 2020. Vårt mål er kontinuerlig vekst i alle våre viktigste tjenester og er godt i gang med rekrutteringen. Så langt i 2019 har vi ansatt 3 nye personer. To til SEM teamet og en til webteamet. Flere ansettelser vil komme.

Webteamet

Vi har gått ut med en tydelig strategi om vekst i webteamet fremover. Gjennom snart 20 år har vi levert et hundretalls nettsider og er et av landets eldste og mest erfarne webbyråer. Derfor er vi modne for å dra dette ett nivå videre. I 2018 leverte vi vellykkede prosjekter med mye tyngde og skreddersøm. Her har vi vist at vi er en leverandør å regne med. Avollon er et av de største prosjektene vi noen gang har levert. Avollon er et internasjonalt verktøy for headhuntere og jobbsøkere, der man tar i bruk teknologi fra delingsøkonomien og sosiale medier. En meget avansert og høyteknologisk løsning med spesialutviklet brukerplattform for headhuntere og kandidater. Avollon ble lansert i 2018. https://avollon.com/

Videre har vi utviklet nye moderne nettsider for Stor Oslo Eiendom, Norske Reserveoffiserers Forbund, Norgesmynter, Aase Byggadministrasjon, Homely, Relokator og er godt i gang med flere store boligprosjekter. Dette er noen av prosjektene vi er stolte av. Og det kommer mer. Vi ruster opp internt for å levere høy kvalitet innen content, design og prosjektledelse i tiden som kommer.



Performanceteamet

Siste årene har vi hatt en veldig fin utvikling i dette teamet og 2018 var ingen unntak. Vi ønsket flere nye ansikter velkommen så vel som nye og spennende kunder. Vi ble tidlig i 2018 tatt inn hos Google sitt Agency Team som består av 15 byråer (av totalt 700 performancebyråer i Norge). Og mot slutten av året var vi rangert på topp 3 listen av disse 15. Dette er vi veldig stolte av og vil fortsette å arbeide for å vareta gode leveranser for våre kunder.

Vi er også innlemmet i Facebook sitt agency team som består av 19 norske byråer. Det å være en del av disse teamene gir oss mye ekstra fordeler når vi skal serve våre kunder.  Å være tett på de store aktørene gir oss en unik mulighet til å ta i bruk de smarteste verktøyene først og komme opp med de beste løsningene. I mai i år var vi og besøkte både Google og Facebook i Dublin, hele gjengen (les mer om dette her). Dette var veldig stas. Et av våre satsningsområder vil bli mer levende bilder i 2019. Følg med!

2018 var første hele driftsår med egen kokk her på huset. Dette er noe vi alle er veldig fornøyd med. Med fersk salatbar, varmmat, brødmat, wraps osv, hver dag, blir det god stemning. Videre har vi oppgradert møbler, nye møterom og AV-utstyr for hele kontoret. Så 2018 ble ikke forbigått i stillhet. Det er gøy med forandringer!



NXT/A2N

Vi ser at synergiene mellom NXT og A2N stadig blir bedre. 2018 var et år der vi leverte flere fellesprosjekter enn noen gang tidligere. Veldig mange av våre nye kunder velger oss som totalbyrå og vi ser store verdier for oss og kundene når vi sitter på store deler av verdikjeden. Vi tror også at vi her bare har sett begynnelsen og gleder oss til det videre samarbeidet.

Vil du bli med på laget?
A2N ser etter spennende hoder som kan vise til resultater i vår bransje. Om du vil være med på vår reise videre, er det bare å ta kontakt. 
hei@a2n.no


Ringvirkninger
«Som grunder er det veldig inspirerende å se at innsatsen gir tilbake til samfunnet. Jeg liker godt DNB sin fremstilling av disse ringvirkningene», sier Jo Simen Skog. 

 
Ledergruppen 
Digitalbyrået A2N


*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
en del aven del av