X
Søk
Ledige stillinger
Hjem
A2N
Blogg / aktuelt
Hva er SEO?
Sara + Sara = sant
5 trender innen webdesign
Velkommen til oss Sandra!
Vi har flyttet!
Viktige prinsipper for en god landingsside
Nytt boligprosjekt for Ramfjord Boligutvikling
Malerhaugveien 25 med pangstart!
A2N Digitalbyrå feirer 20 magiske år
Hvordan utnytte Facebook-pikselen
Derfor bør du annonsere på Youtube
Hvor blir annonsene mine vist i Facebook nettverket?
Ensjø vokser, og vi er med
Nytt boligprosjekt for Domus Eiendom
Annonsering i Snapchat
Programmatic eller Google Display?
4 tips til video i sosiale medier
Full fart på Eiendom
Homely høster store gevinster av ny type digital markedsføring
NXT/A2N besøker Silicon Docs!
Størst på boligprosjekter
arkiv
Er bedriften din sommerklar?
Ikke bli usynlig for kundene dine
4 nye markedsførere på plass i A2N
Vi ønsker nye markedsførere velkommen!
Stort boligprosjekt – Hurum Brygge
NXT/A2N kåret til Agency of the Year for 3. år på rad
Årets byrå 2016 og 2017
Turjenter.no vinner internasjonal pris
Inspirert gjeng tilbake fra Mallorca
Derfor burde du vurdere SSL
Mer om oss
Trippel A - 10 år på rad
Google Premier Partners
Ledige stillinger
Personvern
Cookies
Tjenesteavtale
Cases
Web
Performance
Markedssjef
Kontakt
Medarbeidere
Ledige stillinger
Undervalg
+
Blogg / aktuelt
Hva er SEO?
Sara + Sara = sant
5 trender innen webdesign
Velkommen til oss Sandra!
Vi har flyttet!
Viktige prinsipper for en god landingsside
Nytt boligprosjekt for Ramfjord Boligutvikling
Malerhaugveien 25 med pangstart!
A2N Digitalbyrå feirer 20 magiske år
Hvordan utnytte Facebook-pikselen
Derfor bør du annonsere på Youtube
Hvor blir annonsene mine vist i Facebook nettverket?
Ensjø vokser, og vi er med
Nytt boligprosjekt for Domus Eiendom
Annonsering i Snapchat
Programmatic eller Google Display?
4 tips til video i sosiale medier
Full fart på Eiendom
Homely høster store gevinster av ny type digital markedsføring
NXT/A2N besøker Silicon Docs!
Størst på boligprosjekter
arkiv
Mer om oss
Trippel A - 10 år på rad
Google Premier Partners
Ledige stillinger
Personvern
Cookies
Tjenesteavtale
Hjem
/
A2N
/
Blogg / aktuelt
/
Hvordan utnytte Facebook-pikselen
Facebook-pikselen
Facebook-pikselen er et bra verktøy som flere annonsører bør benytte i sin annonsering. Vi gir deg en innføring i hva Facebook-pikselen er og tar for oss 3 måter å utnytte pikselen på.
Hva er en Facebook-piksel?
Facebook-pikselen er rent teknisk en kodesnutt som du plasserer på nettsiden din. Når denne er implementert har du mulighet til å tracke hendelser på nettsiden din, lagre publikum og optimalisere kampanjer etter ønsket hendelse/event.
Nå personer som besøker nettsiden din
Med pikselen har du mulighet til å opprette et publikum basert på de som besøker nettsiden din eller utfører gitte handlinger på nettsiden. Det er for eksempel mulig å opprette et publikum basert på de som har kjøpt et produkt og igjen bruke dette til å lage et speilpublikum av personer som ligner på det opprinnelige publikumet.
Ved å bruke innsikten vi samler inn fra pikselen kan man målrette annonseringen og skreddersy budskap. Vi bruker da annonsekronene på relevante målgrupper som vi vet er interessert i produktet/bedriften.
Optimaliser kampanjen etter ønsket hendelse
Piksel gir det mulighet til å optimalisere kampanjene dine etter ønsket handling ved å legge til sporing av hendelser (Event). Dette er små kodesnutter som må legges til i tillegg til grunnpikselen over. Facebook har satt opp standardhendelser som man enkelt kan kopiere og lime inn i koden på nettsiden sin. Disse plasseres gjerne på de sidene på nettstedet hvor hendelsen har skjedd. F.eks. takke-siden etter å ha fylt ut et skjema. (fullført registrering)
Eksempel:
Bedrift X skal ha frokostseminar og ønsker å samle inn påmeldinger via et skjema på nettsiden. Bedriften bruker da hendelsen “Fullført registrering” som tracker alle som har meldt seg på via skjemaet. Annonsekampanjen blir optimalisert etter konvertinger, hvor ønsket konvertering er fullført registering. Da vil Facebook optimalisere etter å flest mulige konverteringer.
Mål resultatene til annonsene dine
Pikselen gir deg muligheten til å se resultatene fra kampanjen din direkte i Facebook. Det vil være mulig å se alle standardhendelsene du har implementert. I Facebook har man muligheten til å tracke 1, 7 eller 28 dager etter at noen har klikket på annonsen din. Det vil si man får med de assisterte konverteringene. Dette gjør at det av og til kan avvike fra resultatene Google Analytics rapporterer (siste-klikk attribusjon). Pikselen kan dermed hjelpe til å gi et mer riktig bilde på hva Facebook bidrar til.
Er du usikker på hvordan du skal sette opp og utnytte Facebook-pikselen best mulig? Ta kontakt med oss dersom du har behov for rådgivning til å komme i gang!
Tweet
Ønsker du bedre resultater?
Send oss en mail
Ønsker du bedre resultater?
Send oss en mail
Try After one minute.......
Navn
Mobil
Epost
Firma
Melding
Melding
Vi tar kontakt med deg så raskt som mulig
*Ved innsending samtykker du til
personvernerklæringen
en del av