Turjenter.no vinner internasjonal pris

Gull til Turjenter.no!

#turjenter brukt over 220.000 ganger!

Vi gratulerer vår kunde Helsport med prestisjetung pris på IDN Awards 2017, for Turjenter.no. Gull i kategorien B-to-C digitalt. Inter Direct Network består av byråer fra hele verden, les mer om dette nederst i artikkelen.

Sammen med Helsport skapte vi turjenter.no som skulle få flere jenter ut på tur og dele gode opplevelser i norsk natur. Konseptet ble en blogg der en rekke profilerte turjenter deler sine turopplevelser under hver sine profiler. Det ble utviklet en strategi rundt #turjenter med mål om å skape blest rundt denne. Arbeidet startet sommeren 2015 med lansering oktober samme år.
#turjenter ble raskt en suksess og svært godt innarbeidet hos målgruppen. Og resultatene så langt har være over all forventning.

I skrivende stund har turjenter.no: 

52.000 følgere på Instagram
Mer enn 33.000 følgere på Facebook
600 blogginnlegg
 #turjenter er brukt over 220.000 ganger på Instagram!
Blogginnleggene har blitt lest over en million ganger!

Gode konsepter har ført til et voldsomt engasjement og stor interesse rundt turjenter. Fantastisk å se at bloggen har blitt en av landets mest populære, på så kort tid. Hyppige innlegg fra turjentene og konsepter som ukens ti på topp og ukens turjente har bidratt til suksessen. Stor ære til alle de engasjerte turjentene og prosjektledere fra Helsport som har sørget for dette.
Bakgrunnen for at turjenter.no gikk av med den prestisjetunge prisen er resultatene som har kommet i jentesegmentet til Helsport. Det kan vises til bemerkelsesverdige økning av salg av klær og utstyr, uten at vi kan gå ut med konkrete tall her. 

«Suksessen med Turjenter er et godt eksempel på mulighetene som ligger i den nye økonomien. For Helsport, er dette et side-prosjekt som er med på å skape stort engasjement hos målgruppen. Vi får flere ut i fjellet og er med på å motivere flere inn i en livsstil som vår kunde er tjent med. Alt dette uten at vi pusher kundens produkter. Nå i høst ser vi at det i snitt legges ut 500 bilder på instagram hver dag med #turjenter. Verdien av dette skal man ikke kimse av. Konsepter som dette kommer vi til å se mer av fremover. Her når vi målgruppen på en helt spesiell måte samtidig som vi skaper goodwill. Vi gleder oss til å ta fatt på neste utfordring».   
Greger Flak - konseptleder
 
Engasjementet rundt bloggen har vært over all forventning, og det hele har vært et lite eventyr. En forutsetning for at en side skal ha mye trafikk og returnerende lesere er at nettsiden fungerer optimalt. Det krever at siden er brukervennlig for både bloggerne og ikke minst for leserne av siden som skal navigere seg rundt. Løsningene rundt dette har A2N hjulpet oss med på en fremdragende måte. Små bugs og problemstillinger har blitt løst effektivt og knirkefritt fra dag en. Vi er imponerte og takknemlige over dedikasjonen og engasjementet A2N har hatt til dette prosjektet. Vi ser fremover mot et like fruktbart samarbeid med turjenter.no i årene som kommer 
Johannes Hvidsten - Salgs og Markedskoordinator Helsport

A2N er stolte av å ha vært med helt fra start på strategi og konsept og bidratt til at bloggen ble noe av. Vi gleder oss stort til fortsettelsen!

InterDirect Network ble grunnlagt i 1988 da flere selvstendige reklamebyråer så nødvendigheten av et nettverk og byråsamarbeid, for å dele erfaringer og råd på tvers av landegrenser i Europa. Suksessen har vært stor siden den gang. IDN er nå et stort organisert nettverk bestående av over 1750 ansatte, fordelt på byråer fra hele verden. Selv om antallet medlemmer fortsatt øker, er og forblir hovedmålet det samme: Samarbeid og utveksling av erfaringer for å imøtekomme byråkunder og tilfredsstille deres behov. 

Årets Markedsførere
Helsport vant også prisen «Årets Markedsførere» under Markedskonferansen i Trondheim 2016. Turjenter.no var en viktig og avgjørende begrunnelse for prisen.




Sjekk bursdagsfilmen ved ettårsdagen til turjenter.no

er endel aver endel av