Kunde

Ragde Charge

Oppgave

Strategi og visuell identitet

Se nettsiden

Ny ladeaktør på markedet

Ragde Charge er en del av Ragde Eiendom og skal etablere nye elbil-ladere på Ragdes mange eiendommer. I første omgang skal det etableres ladere på ca. 20 eiendommer i hele Norge. Ragde Charge vil være en utfordrer i markedet og ønsker å gjøre ladingen til noe mer en bare lading.

På utvalgte lokasjoner vil det bli et utvidet tilbud, kalt servicetorg. Servicetorgene skal inneholde alt i fra spylervæske, bilvask, støvsuger og snacks-maskin.

Se casen
Bildetekst på linjen.

Strategi

Sammen med kunden la vi grunnlaget for strategien. Vi så på konkurrenter, styrker, svakheter samt posisjonering og ble enige om verdiord som gjenspeiler Ragde Charge både internt og eksternt.

Pay offen ble etter mange gode runder: God energi hele veien. Den gjenspeiler godt hva Ragde Charge ønsker å oppnå, med tanke på servicetorgene som gir det lille ekstra og skaper bokstavelig talt, god energi!

Ladere med eget navn

Kunden ønsket at hver lader skulle få sitt eget navn, så nå kan du snart lade med «Maggie» i Thorvald Meyers gate 11. Det er et supert virkemiddel i sosiale kanaler og skaper både engasjement og kanskje litt glede når du står i 20 minus og lader bilen.

Bildetekst på linjen.

Design styrker merkevaren

Med utgangspunkt i logoen til Ragde Eiendom har vi jobbet ut ny logo, fargepalett, font og bildestil for Ragde Charge. Med et enkelt, rent og ujålete design ønsker vi å fremstå som en seriøs aktør å regne med i tiden som kommer. Ved å bygge videre på profilen til Ragde Eiendom vil vi oppnå synergier og skape enda mer kjennskap og synlighet ute blant folk. Design av selve laderne har vært en viktig prosess, hvor vi har fokusert på synlighet, lesbarhet og gjenkjennelse for ladekundene.

Bildetekst på linjen.

Strategi

Sammen med kunden la vi grunnlaget for strategien. Vi så på konkurrenter, styrker, svakheter samt posisjonering og ble enige om verdiord som gjenspeiler Ragde Charge både internt og eksternt.

Pay offen ble etter mange gode runder: God energi hele veien. Den gjenspeiler godt hva Ragde Charge ønsker å oppnå, med tanke på servicetorgene som gir det lille ekstra og skaper bokstavelig talt, god energi!

Ladere med eget navn

Kunden ønsket at hver lader skulle få sitt eget navn, så nå kan du snart lade med «Maggie» i Thorvald Meyers gate 11. Det er et supert virkemiddel i sosiale kanaler og skaper både engasjement og kanskje litt glede når du står i 20 minus og lader bilen.

Bildetekst på linjen.

Design styrker merkevaren

Med utgangspunkt i logoen til Ragde Eiendom har vi jobbet ut ny logo, fargepalett, font og bildestil for Ragde Charge. Med et enkelt, rent og ujålete design ønsker vi å fremstå som en seriøs aktør å regne med i tiden som kommer. Ved å bygge videre på profilen til Ragde Eiendom vil vi oppnå synergier og skape enda mer kjennskap og synlighet ute blant folk. Design av selve laderne har vært en viktig prosess, hvor vi har fokusert på synlighet, lesbarhet og gjenkjennelse for ladekundene.

Teamet

Elin Kulterud Bali

Senior designer

+47 934 51 215 elin@a2n.no

Anders Krokfoss

CEO / Partner & Rådgiver

+47 911 66 466anders@a2n.no

Andre referanser

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Homely

Visuell identitet og nettside

Relokator

Revitalisering av fasadeprodukter.no

Locus Ensjø

Visuell identitet og annonsering

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Andre referanser

Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en
tjeneste eller et produkt?

Send henvendelse