Reklamebyrå vs digitalbyrå
Sannheten er at tidene har forandret seg og at det pr i dag ikke er noen betydelig forskjell. Digitalbyråene kom på banen i kjølvannet av internett og var byråer som spesialiserte seg på digital markedsføring. Ettersom nesten all reklame i dag er digital, så har også alle de tradisjonelle reklamebyråene også blitt digitale og utfører de samme tjenestene som digitalbyråene. Ettersom de fleste digitalbyråene også jobber med design, profil og merkevare, er forskjellene visket ut.
Fordelene med å bruke et digitalt reklamebyrå i Oslo.
Kundene får tilgang til en stor pool av erfarne markedsførere på tvers av mange markedsføringsdisipliner. Gjennom denne modellen får kundene tilgang til kompetanse og erfaring som rett og slett er langt utenfor rekkevidde for de fleste bedrifter både rimelig og tilgjengelig.
Kundene får tilgang til et komplett markedsføringsteam med spesialister – merkevareeksperter, kreatører, designere, markedsførere, spesialister på digital markedsføring, tekstforfattere, utviklere m.m. – og med et mangfoldig sett av kunnskap, markedsføringsinnsikt og bransjeerfaringer på et høyt internasjonalt nivå.
Mange bedrifter forsøker allikevel desperat å pakke inn så mange ferdigheter de kan i én eller et fåtall stillinger. De jakter etter den moderne generalisten som kan fungere på tvers av alle markedsføringsdisipliner. Realiteten er imidlertid at markedsføringsfaget er blitt så omfattende og spesialisert at en enkelt person ikke kan oppfylle alle kravene som selskapet vil trenge over tid. Med vår skalerbare modell og tilgjengelige ekspertise på tvers av mange disipliner og stillingsnivåer – gjør oss som markedsføringsbyrå til en svært lønnsom og nyttig partner.
Hva gjør et digitalt reklamebyrå i dag?
Som et reklamebyrå i Oslo betjener vi ulike kunder innen ett eller flere markedsføringsområder, alt i et forsøk på å hjelpe dem med å nå sine forretningsmål. De fleste av et reklamebyrås funksjoner kan deles inn i seks grunnleggende kategorier:
1. Identifisere markedsføringsmuligheter som stemmer overens med forretningsmålene til kundene.
2. Utvikle markedsføringsstrategier, markedsplan og taktikker.
3. Gjøre medievalg.
4. Gjennomføre og optimalisere markedsføringsaktiviteter.
5. Måle og analysere ytelsen.
6. Rapportere og evaluere.
Og når vi har fullført disse seks stadiene, vil vi sammen med kundene evaluere og komme med forslag til endringer – for å drive virksomheten din strategisk fremover og oppnå enda bedre resultater.
Hvilke tjenester tilbyr vi som et Reklamebyrå i Oslo?
Mange reklamebyråer tilbyr bare noen få markedsføringsspesialiteter. A2N er et fullservice reklamebyrå og tilbyr alle tjenester i hele bredden av en moderne markedsføringsplan, som:
· Strategi
· Merkevarebygging
· Konseptutvikling og kreative prosesser.
· Design
· Digital markedsføring (SEO, Betalt søk, sosiale medier, epostmarkedsføring m.m.)
· PR
· Mediekjøp og medievalg
· Film/Video
· Foto
· Web- og digital utvikling
Reklamebyrå i 2024 og hva bør du forvente?
Kontinuerlig skreddersøm!
Hos reklamebyrået A2N i Oslo vil kundene ha en hovedkontakt og rådgiver som vil være ansvarlig for alle leveranser – og resultater. De vil ha tilgang til et team av eksperter som vil hjelpe med å nå alle markedsføringsmålene, strategiene og taktikkene de ønsker å oppnå. For i dagens marked kan sjeldent forretningsmålene oppnås med bare én markedsføringstaktikk.
Hos oss har vi ikke ett sett med ferdige tjenester. I stedet skreddersyr vi i forhold til behov for kompetanse og ambisjonsnivå – som jo kan variere fra måned til måned.
Les mer om hva er et digitalbyrå her. Og her finner du en artikkel om hvordan et moderne markedsføringsbyrå jobber i 2024.