Kunde

Esacon

Oppgave

Webutvikling, strategi og digital markedsføring

Lanseringssdato

June 11, 2020
Se nettsiden

Webside og quiz modul

Esacon har vært kunde hos oss gjennom 10 år. Selskapet er eksperter på SkatteFUNN og bistår andre selskap med å søke og motta støtte til forskning- og utviklingsprosjekter. For Esacon har vi revitalisert websiden med bakgrunn i vår innsikt og data fra digital annonsering. For kunden foreslo vi en egen quiz-modul for å generere leads.

Se casen
Bildetekst på linjen.

Søkemotoroptimalisert nettside

Gjennom Google Søk og SEO-arbeid over en lengre periode ble det avdekket et potensiale til å forbedre kundens visuelle representasjon og design. Det var også et sårt behov for å strukturere og tilføre nytt innhold.

Denne ballen begynte å rulle som et ledd i proaktivt SEO-arbeid, der forbedringstiltak ble gitt på løpende bånd ved rapportering. En rekke tiltak er blitt iverksatt på bakgrunn av analyse, deriblant mer aktiv innholdsproduksjon. Nyheter og aktuelle saker er nå prioritert, noe vi mener vil gi gode resultater over tid.

Et av målene var å skape en forside som fremsto mer “levende” og spennende.
Det er også gledelig å vise til en trafikkøkning på 30% fra organiske søk som et resultat av strategien med web og SEO.

Quiz

Det er også laget en quizmodul på siden, med mål om å filtrere frem potensielle nye kunder/søkere. «Kvalifiserer du for skattefunn? Ta testen!». Dette vil forhåpentligvis øke kvaliteten på leads for kunden.

Bildetekst på linjen.

Digital markedsføring

For kunden har vi gjennom mange år opparbeidet oss mye bransjeerfaring og forståelse for tjenestene som leveres, gjennom søkemotorannonsering og optimalisering.

Vi bistår Esacon med synlighet i digitale kanaler som sosiale medier, betalt søk og søkemotoroptimalisering. I store deler av strategien ligger også et stort og analytisk arbeid med kommunikasjon og innholdsproduksjon.

Sammen med kunden skaper vi resultater på tvers av våre fagområder, strategisk forankret hos vårt rådgiverteam.

Skattefunn-ordningen er kompleks og omfattende. Ved å lage en Quizmodul ønsket vi å hjelpe potensielle kunder/søkere. Tiltaket var en kreativ idé for samtidig forbedre leadskvaliteten.

– Daniel Moldskred Strand

Teamet

Daniel M Strand

Rådgiver

+47 416 32 263 daniel@a2n.no

Mohamed Dyani

Senior designer

André Sunde-Nilsen

Avd.leder web & Partner

+47 917 69 235andre@a2n.no

Charlotte Louise Haraldsen

Performance spesialist SEM/Sosiale medier

+47 452 68 600 charlotte@a2n.no

Andre referanser

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Homely

Visuell identitet og nettside

Relokator

Revitalisering av fasadeprodukter.no

Locus Ensjø

Visuell identitet og annonsering

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Andre referanser

Send oss en
melding

Jeg vil gjerne diskutere et prosjekt,
eller avtale et møte.

Takk for din henvendelse. Vi har mottatt din henvendelse og vil svare deg så raskt som mulig
Oops! Something went wrong while submitting the form.