Jobbe med oss?

Send henvendelse
medium image
medium image

For Økonomibistand har vi over lengre tid gjort betalt søk- og displayannonsering i Google.

Vi har bistått med en effektiv og god annonsekonto, hvor våre spesialister har utviklet annonsekontoen i henhold til både våre- og Googles best practise.

Hovedmålet har vært å drive effektiv trafikk inn til okonomibistand.no, samt merkevarebyggende aktiviteter.

I lang tid har kontoen prestert bra, men etter å ha kjørt samme Display-budskap over en lengre periode så vi et stort potensial for å oppnå enda mer synlighet og vi tok derfor action!

Les videre for å se hvordan vi klarte å øke antall annonsevisninger på hele 452% på kun 4 måneder.

Dette er kunden

Vi har lenge hatt et tett og godt samarbeid med Økonomibistand.

Dette er en bedrift som leverer software, utvikling, rådgivning og konsulenttjenester til bedrifter i alle størrelser. De har som mål å være en total samarbeidspartner innen ERP-, HR- og CRM-løsninger.

Vi har bistått med betalt annonsering og rådgivning for å løfte kunden i markedet. Som en del av markedsmiksen har vi kjørt bannerannonser og responsive annonser på Google Display.

Etter å ha annonsert samme budskap over en lengre periode, ville vi gi bannerne et løft. Vi snudde oss rundt og anbefalte kunden å investere i nye bannersett med oppdatert design, farger og logo.

Vi endte opp med tre ulike budskap, som vi nå har A/B-testet og kjørt i nesten et halvt år – og hvilke resultater det har gitt!

Strategien om å bytte Display-bannere gav god effekt

Fra oktober 2021 og frem til nå har vi økt antall annonsevisninger på Display med hele 452%!

I tillegg til en betydelig økning i synlighet og rekkevidde, oppnådde vi også en sterk synergieffekt mellom Display- og søk-annonseringen i løpet av disse fire månedene.

Det at vi var synlige på hele Display-nettverket, og fikk god oppmerksomhet og interesse av nye bannerne, resulterte i en økt etterspørsel etter merkevaren på Google søk.

Google-annonseringen er derfor den største trafikkilden og står for hele 57% av all trafikk inn til okonomibistand.no – langt foran både organisk- og direkte trafikk.

Dette oppnådde vi:

− 3,9 millioner annonsevisninger

− En økning på 452% i annonsevisninger sammenlignet med foregående periode med gamle annonser.

− Økning i annonseklikk på Display med 227%

− Økning av nye brukere til nettsiden med 150% fra betalt Google-annonsering

− Google-annonseringen er den største trafikkilden og står for 57% av trafikken inn til okonomibistand.no

medium image
Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?

Andre referanser

Se alle