Kunde

Økonomibistand

Oppgave

Google Display og design av bannersett

Lanseringsdato

May 6, 2022
Se nettsiden

Over 450% økning i annonsevisninger!

3,9 millioner visninger av nye Display-annonser på 4 måneder! 🚀

Se casen
Bildetekst på linjen.

For Økonomibistand har vi over lengre tid gjort betalt søk- og displayannonsering i Google.

Vi har bistått med en effektiv og god annonsekonto, hvor våre spesialister har utviklet annonsekontoen i henhold til både våre- og Googles best practise.

Hovedmålet har vært å drive effektiv trafikk inn til okonomibistand.no, samt merkevarebyggende aktiviteter.

I lang tid har kontoen prestert bra, men etter å ha kjørt samme Display-budskap over en lengre periode så vi et stort potensial for å oppnå enda mer synlighet og vi tok derfor action!

Les videre for å se hvordan vi klarte å øke antall annonsevisninger på hele 452% på kun 4 måneder.

Dette er kunden

Vi har lenge hatt et tett og godt samarbeid med Økonomibistand.

Dette er en bedrift som leverer software, utvikling, rådgivning og konsulenttjenester til bedrifter i alle størrelser. De har som mål å være en total samarbeidspartner innen ERP-, HR- og CRM-løsninger.

Vi har bistått med betalt annonsering og rådgivning for å løfte kunden i markedet. Som en del av markedsmiksen har vi kjørt bannerannonser og responsive annonser på Google Display.

Etter å ha annonsert samme budskap over en lengre periode, ville vi gi bannerne et løft. Vi snudde oss rundt og anbefalte kunden å investere i nye bannersett med oppdatert design, farger og logo.

Vi endte opp med tre ulike budskap, som vi nå har A/B-testet og kjørt i nesten et halvt år – og hvilke resultater det har gitt!

Strategien om å bytte Display-bannere gav god effekt

Fra oktober 2021 og frem til nå har vi økt antall annonsevisninger på Display med hele 452%!

I tillegg til en betydelig økning i synlighet og rekkevidde, oppnådde vi også en sterk synergieffekt mellom Display- og søk-annonseringen i løpet av disse fire månedene.

Det at vi var synlige på hele Display-nettverket, og fikk god oppmerksomhet og interesse av nye bannerne, resulterte i en økt etterspørsel etter merkevaren på Google søk.

Google-annonseringen er derfor den største trafikkilden og står for hele 57% av all trafikk inn til okonomibistand.no – langt foran både organisk- og direkte trafikk.

Dette oppnådde vi:

− 3,9 millioner annonsevisninger

− En økning på 452% i annonsevisninger sammenlignet med foregående periode med gamle annonser.

− Økning i annonseklikk på Display med 227%

− Økning av nye brukere til nettsiden med 150% fra betalt Google-annonsering

− Google-annonseringen er den største trafikkilden og står for 57% av trafikken inn til okonomibistand.no

Bildetekst på linjen.
Bildetekst på linjen.

For Økonomibistand har vi over lengre tid gjort betalt søk- og displayannonsering i Google.

Vi har bistått med en effektiv og god annonsekonto, hvor våre spesialister har utviklet annonsekontoen i henhold til både våre- og Googles best practise.

Hovedmålet har vært å drive effektiv trafikk inn til okonomibistand.no, samt merkevarebyggende aktiviteter.

I lang tid har kontoen prestert bra, men etter å ha kjørt samme Display-budskap over en lengre periode så vi et stort potensial for å oppnå enda mer synlighet og vi tok derfor action!

Les videre for å se hvordan vi klarte å øke antall annonsevisninger på hele 452% på kun 4 måneder.

Dette er kunden

Vi har lenge hatt et tett og godt samarbeid med Økonomibistand.

Dette er en bedrift som leverer software, utvikling, rådgivning og konsulenttjenester til bedrifter i alle størrelser. De har som mål å være en total samarbeidspartner innen ERP-, HR- og CRM-løsninger.

Vi har bistått med betalt annonsering og rådgivning for å løfte kunden i markedet. Som en del av markedsmiksen har vi kjørt bannerannonser og responsive annonser på Google Display.

Etter å ha annonsert samme budskap over en lengre periode, ville vi gi bannerne et løft. Vi snudde oss rundt og anbefalte kunden å investere i nye bannersett med oppdatert design, farger og logo.

Vi endte opp med tre ulike budskap, som vi nå har A/B-testet og kjørt i nesten et halvt år – og hvilke resultater det har gitt!

Strategien om å bytte Display-bannere gav god effekt

Fra oktober 2021 og frem til nå har vi økt antall annonsevisninger på Display med hele 452%!

I tillegg til en betydelig økning i synlighet og rekkevidde, oppnådde vi også en sterk synergieffekt mellom Display- og søk-annonseringen i løpet av disse fire månedene.

Det at vi var synlige på hele Display-nettverket, og fikk god oppmerksomhet og interesse av nye bannerne, resulterte i en økt etterspørsel etter merkevaren på Google søk.

Google-annonseringen er derfor den største trafikkilden og står for hele 57% av all trafikk inn til okonomibistand.no – langt foran både organisk- og direkte trafikk.

Dette oppnådde vi:

− 3,9 millioner annonsevisninger

− En økning på 452% i annonsevisninger sammenlignet med foregående periode med gamle annonser.

− Økning i annonseklikk på Display med 227%

− Økning av nye brukere til nettsiden med 150% fra betalt Google-annonsering

− Google-annonseringen er den største trafikkilden og står for 57% av trafikken inn til okonomibistand.no

Bildetekst på linjen.

Teamet

Gyda Istre

Performance Rådgiver

gyda@a2n.no

Andre referanser

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Homely

Visuell identitet og nettside

Relokator

Revitalisering av fasadeprodukter.no

Locus Ensjø

Visuell identitet og annonsering

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Andre referanser

Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en
tjeneste eller et produkt?

Send henvendelse