![alt tecxt](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcms.a2n.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F01%2Fimage-151.png&w=3840&q=75)
![medium image](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcms.a2n.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2F6274feab9e7bc32554d848af_1600x1070_illustrasjon-4-p-1600.png&w=3840&q=75)
![medium image](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcms.a2n.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2F6274fec02ccafd24c8ee78bb_1600x1070_toppbilde.png&w=3840&q=75)
For Økonomibistand har vi over lengre tid gjort betalt søk- og displayannonsering i Google.
Vi har bistått med en effektiv og god annonsekonto, hvor våre spesialister har utviklet annonsekontoen i henhold til både våre- og Googles best practise.
Hovedmålet har vært å drive effektiv trafikk inn til okonomibistand.no, samt merkevarebyggende aktiviteter.
I lang tid har kontoen prestert bra, men etter å ha kjørt samme Display-budskap over en lengre periode så vi et stort potensial for å oppnå enda mer synlighet og vi tok derfor action!
Les videre for å se hvordan vi klarte å øke antall annonsevisninger på hele 452% på kun 4 måneder.
Dette er kunden
Vi har lenge hatt et tett og godt samarbeid med Økonomibistand.
Dette er en bedrift som leverer software, utvikling, rådgivning og konsulenttjenester til bedrifter i alle størrelser. De har som mål å være en total samarbeidspartner innen ERP-, HR- og CRM-løsninger.
Vi har bistått med betalt annonsering og rådgivning for å løfte kunden i markedet. Som en del av markedsmiksen har vi kjørt bannerannonser og responsive annonser på Google Display.
Etter å ha annonsert samme budskap over en lengre periode, ville vi gi bannerne et løft. Vi snudde oss rundt og anbefalte kunden å investere i nye bannersett med oppdatert design, farger og logo.
Vi endte opp med tre ulike budskap, som vi nå har A/B-testet og kjørt i nesten et halvt år – og hvilke resultater det har gitt!
Strategien om å bytte Display-bannere gav god effekt
Fra oktober 2021 og frem til nå har vi økt antall annonsevisninger på Display med hele 452%!
I tillegg til en betydelig økning i synlighet og rekkevidde, oppnådde vi også en sterk synergieffekt mellom Display- og søk-annonseringen i løpet av disse fire månedene.
Det at vi var synlige på hele Display-nettverket, og fikk god oppmerksomhet og interesse av nye bannerne, resulterte i en økt etterspørsel etter merkevaren på Google søk.
Google-annonseringen er derfor den største trafikkilden og står for hele 57% av all trafikk inn til okonomibistand.no – langt foran både organisk- og direkte trafikk.
Dette oppnådde vi:
− 3,9 millioner annonsevisninger
− En økning på 452% i annonsevisninger sammenlignet med foregående periode med gamle annonser.
− Økning i annonseklikk på Display med 227%
− Økning av nye brukere til nettsiden med 150% fra betalt Google-annonsering
− Google-annonseringen er den største trafikkilden og står for 57% av trafikken inn til okonomibistand.no
![medium image](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcms.a2n.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2F6274ff9233124f64abc2816d_1600x1070_bannere-eksemple_2.gif&w=3840&q=75)
Teamet
Se alle kontakter![alt tecxt](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcms.a2n.no%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F01%2Fimage-151.png&w=3840&q=75)
Ønsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?