Sosiale medier

A2N har flere spesialister og rådgivere med kompetanse innen sosiale medier. Vi hjelper din bedrift med strategi, innhold og annonsering i sosiale medier som Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Sammen vil vi jobbe for å finne den beste løsningen for å nå deres markedsmål. Dersom din målgruppe er aktiv på sosiale medier er det essensielt for din bedrift å ha en tilstedeværelse i disse kanalene. Sosiale medier fungerer godt til å skape dialog med dine kunder og engasjement rundt merkevaren. Utnytter du kanalene riktig kan det blant annet bidra til å få flere salg, skaffe leads, generere trafikk og bygge merkevaren din.

Book en samtale med en av våre rådgivere

Hvilken plattform passer din bedrift?

Det finnes nå mange kanaler og det kan være vanskelig for bedrifter å navigere seg i landskapet. Facebook, Instagram, Snapchat og Linkedin er alle kanaler det er verdt å ta en vurdering av. Hver kanal har sine formål og det betyr ikke nødvendigvis at man må være tilstede på alle. Våre spesialister vil rådgi og hjelpe din bedrift finne hvilke man bør satse på. 

Facebook

Det største sosiale mediet i Norge, hvor hele 83% av befolkningen har profil. Bedrifter har sin egen bedriftsprofil som i dag ofte brukes av kunder til å finne åpningstider, beliggenhet og lignende. Facebook er en kostnadseffektiv annonsekanal med mange muligheter for målretting og flere ulike annonseformater. 

Instagram

Instagram er eid av Facebook og annonsering foregår derfor på samme måte som Facebook, inkludert alle muligheter for målretting. Denne kanalen har opplevd stor vekst og i dag har 2,5 millioner nordmenn som har profil. Derfor er dette blitt en kanal som bedrifter kan utnytte både i form av organisk innhold og annonsering. 


Annonsering på Snapchat

En stor del av vår hverdag har stadig begynt å handle om Snapchat. Antall brukere i kanalen vokser og Snapchat blir stadig en viktigere kanal for mange for å kommunisere sitt budskap effektiv og nå sin målgruppe rask, særlig med video. Snapchat tilbyr mange unike muligheter for den annonsøren som kan og vil være litt leken og kreativ. Videoannonsering er svært effektfullt dersom du trenger å bygge kunnskap, oppmerksomhet eller lansere et produkt eller ny tjeneste.

Her er noen annonsemuligheter i Snap-ads:

·      AR

·      Filter

·      Lenses

·      Story-ads

Hvordan lykkes med sosiale medier?

Betalt annonsering

For å lykkes med annonseringen er det viktig å ha satt seg en tydelig målsetning fra start og ha en definert målgruppe. I løpet av en kampanjeperiode vil testing være en viktig del for å lære. Som i andre digitale kanaler viser resultatene hva som fungerer og vil legge føringer for hvilke aktiviteter som velges. Annonsering i sosiale medier kan brukes til å generere salg, skaffe leads, skape dialog, bygge kjennskap eller generere trafikk til nettsiden. Det kan med andre ord brukes til ulike formål og ha ulike roller i kanalmiksen. 

Godt innhold

Sosiale medier er på brukerens premisser og det er derfor viktig å ha godt innhold. De som lykkes klarer å tilpasse sitt innhold de ulike kanalene og målgruppene. Tall fra Facebook viser at man kun har 1,7 sekunder til å fange oppmerksomheten til publikum. Dette setter helt andre krav til innholdet enn f.eks. en tradisjonell TV-reklame. 

Community Management

Skap en god dialog med dine kunder i sosiale medier. Uttalelser fra dine kunder kan være gull verdt hvis de er gode, men ødeleggende dersom det ikke håndteres riktig. Det er derfor svært viktig å ha god kontroll på dialogen som skjer i sosiale medier. Vi kan bistå dere som bedrift i den daglige driften og oppfølgingen av bedriftens kontoer. 


Våre erfarne rådgivere vil hjelpe din bedrift til å lykkes med sosiale medier. Vi kan bistå på alle områder eller bare være en av dine trofaste sparringspartnere. 

Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat med en av våre rådgivere!


Tilbake
Send oss en
melding

Jeg vil gjerne diskutere et prosjekt,
eller avtale et møte.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.