Sosiale medier

Vi i A2N er rå på sosiale medier, både LinkedIn, Snapchat, Facebook og Instagram. Vi bistår din bedrift med strategi, innhold og annonsering i sosiale medier som blir lagt merke til!

Snakk med oss om sosiale medier

Hvilken plattform passer din bedrift?

Det finnes mange sosiale kanaler og det kan være vanskelig for bedrifter å navigere seg i landskapet. Facebook, Instagram, Snapchat og Linkedin er alle kanaler det er verdt å vurdere. Hver kanal har sine formål og det betyr ikke nødvendigvis at man må være tilstede på alle. Våre spesialister vil rådgi deg og hjelpe din bedrift å finne hvilke sosiale medier dere bør satse på.

Sammen vil vi jobbe for å finne den beste løsningen for å nå deres målsetninger. Dersom din målgruppe er aktiv på sosiale medier er det essensielt for din bedrift å ha en tilstedeværelse i disse kanalene. Selv om du er en B2B-bedrift, og utelukkende ønsker å gjøre annonsering på Linkedin, kan man også få mye for pengene gjennom annonsering på Facebook. Husk at du ønsker oppmerksomhet fra mennesker, ikke roboter. Mennesker er mer på Facebook enn de er på LinkedIN.

Sosiale medier fungerer godt til å skape dialog med kunder og skape et engasjement rundt merkevarer. Utnytter du kanalene riktig kan det blant annet bidra til å få flere salg, flere kvalifiserte leads, generere trafikk og økt kjennskap til din merkevare.

Facebook

Det største sosiale mediet i Norge, hvor hele 83% av befolkningen har profil. Bedrifter har sin egen bedriftsprofil som i dag ofte brukes av kunder til å finne åpningstider, beliggenhet og lignende. Facebook er en kostnadseffektiv annonsekanal med mange muligheter for målretting og flere ulike annonseformater. 

Instagram

Instagram er eid av Facebook og annonsering foregår derfor på samme måte som Facebook, inkludert alle muligheter for målretting. Denne kanalen har opplevd stor vekst og i dag har 2,5 millioner nordmenn som har profil. Derfor er dette blitt en kanal som bedrifter kan utnytte både i form av organisk innhold og annonsering.

Les også: 4 tips til videoer i sosiale medier

Snapchat - få oppmerksomhet fra din målgruppe

En stor del av vår hverdag har stadig begynt å handle om Snapchat. Antall brukere i kanalen vokser og Snapchat blir stadig en viktigere kanal for mange for å kommunisere sitt budskap effektiv. Her kan du nå din målgruppe raskt, med fullt fokus (hele mobilskjermen), og da særlig med video. Videoannonsering er svært effektfullt dersom du ønsker å bygge kunnskap, oppmerksomhet om ditt selskap og tjeneste.

Pssst! Kanalen har relativt lav CPM (kost-per-tusen-visning) og du når ut til mange på kort tid, til en rimelig kostnad! Dette er særlig effektivt ved produktlansering eller ved tilbudskampanjer for B2C-segmentet. Snapchat tilbyr også mange unike muligheter for den annonsøren som kan og ønsker å være litt leken og kreativ.

Her er noen annonsemuligheter i Snap-ads:

  • AR
  • Filter
  • Lenses
  • Story-ads

Hvordan lykkes med sosiale medier?

Annonsering på Facebook og Instagram

For å lykkes med annonseringen er det viktig å ha satt seg en tydelig målsetning fra start og ha en definert målgruppe. I løpet av en kampanjeperiode vil testing være en viktig del for å lære. Som i andre digitale kanaler viser resultatene hva som fungerer og vil legge føringer for veien videre. Annonsering i sosiale medier kan brukes til å generere salg, skaffe leads, skape dialog, bygge kjennskap eller generere trafikk til nettsiden. Det kan med andre ord brukes til ulike formål og ha ulike roller i kanalmiksen. 

Godt innhold i de sosiale kanalene

Sosiale medier er på brukerens premisser og det er derfor viktig å ha godt innhold. De som lykkes klarer å tilpasse sitt innhold de ulike mediekanalene og målgruppene. Tall fra Facebook viser at man kun har 1,7 sekunder til å fange oppmerksomheten til publikum. Dette setter helt andre krav til innholdet enn f.eks. en tradisjonell TV-reklame.

Community Management

Skap en god dialog med dine kunder i sosiale medier. Uttalelser fra dine kunder kan være gull verdt hvis de er gode, men ødeleggende dersom det ikke håndteres riktig. Det er derfor svært viktig å ha god kontroll på dialogen som skjer i sosiale medier. Vi kan bistå dere som bedrift i den daglige driften og oppfølgingen av bedriftens kontoer. 

Våre erfarne rådgivere vil hjelpe din bedrift til å lykkes med sosiale medier. Vi kan bistå på alle områder og vil gjerne være din sparringspartner for sosiale medier!

Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat med en av våre rådgivere!

Tilbake
Send oss en
melding

Jeg vil gjerne diskutere et prosjekt,
eller avtale et møte.

Takk for din henvendelse. Vi har mottatt din henvendelse og vil svare deg så raskt som mulig
Oops! Something went wrong while submitting the form.